Volkswagen ID. 2all - elektryczny samochód dla każdego do 100 000 zł

10 min. czytania
aktualności, pojazdy
Volkswagen od lat dąży do uczynienia elektrycznych modeli bardziej dostępnymi dla przeciętnego kierowcy. Model Volkswagen ID. 2all to krok milowy w tym kierunku - kompaktowy, nowoczesny i dostępny w cenie poniżej 25 000 euro. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu przełomowemu pojazdowi.

ID. 2all: elektryczny samochód Volkswagena za mniej niż 25 000 euro

Jednym z kluczowych atutów ID. 2all jest jego atrakcyjna cena, która ma wynosić mniej niż 25 000 euro. To oznacza, że nowy elektryczny Volkswagen będzie jednym z najbardziej przystępnych samochodów na rynku. Premiera wersji produkcyjnej ID. 2all planowana jest na 2025 rok, a pojazd będzie dostępny również w Polsce.

ID. 2all - wszystko co wiemy 

Volkswagen rozwija swoją modułową platformę napędu elektrycznego (MEB), co umożliwia integrację zaawansowanych technologii w nowych modelach, takich jak ID. 2all. Samochód ten będzie wyposażony w nowoczesne systemy, m.in. Travel Assist do częściowo zautomatyzowanej jazdy, matrycowe reflektory LED, elektryczne fotele z masażem oraz przestronne wnętrze z intuicyjną obsługą.

ID. 2all zaoferuje użytkownikom duży zasięg (do 450 km WLTP), szybkie ładowanie (80% w 20 minut) i dynamiczne osiągi dzięki silnikowi 226 KM napędzającemu przednią oś. Model ma wyróżniać się przemyślanym wykorzystaniem przestrzeni, oferując m.in. duży bagażnik, schowki na kable i sprzęt elektroniczny oraz możliwość elastycznej aranżacji wnętrza.

Volkswagen podkreśla, że ID. 2all będzie dostępny w przystępnej cenie (ok. 25 000 euro), łącząc nowoczesną technologię z codzienną funkcjonalnością.

Technologia i osiągi

Volkswagen ID. 2all bazuje na modułowej platformie MEB Entry, która zapewnia wysoki poziom efektywności oraz przestronność wnętrza.
  • Napęd: Przednie koła, co odróżnia go od innych modeli z serii ID.
  • Moc silnika: 166 kW / 226 KM.
  • Zasięg: Do 450 km (WLTP).
  • Przyspieszenie: Od 0 do 100 km/h poniżej 7 sekund.
  • Maksymalna prędkość: 160 km/h.
  • Czas ładowania: 10-80% w około 20 minut na szybkich ładowarkach DC.
  • Pojemność bagażnika: 490-1330 litrów.
Ponadto ID. 2all zostanie wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające, takie jak Travel Assist (asystent jazdy autonomicznej) oraz IQ.LIGHT (inteligentne reflektory matrycowe).

Design i wnętrze

Koncepcyjny Volkswagen ID. 2all został zaprojektowany przez Andreasa Mindta, nowego szefa designu marki, który wcześniej pracował nad bestsellerami, takimi jak Golf 7 i Tiguan. Mindt wprowadził nową strategię projektowania Volkswagena, opartą na trzech filarach: stabilności, sympatii i ekscytacji.
  • Stabilność: Odnosi się do charakterystycznej konstrukcji słupka C inspirowanej pierwszym Golfem, prostego konturu bocznego oraz mocnej postawy pojazdu.
  • Sympatia: Bazuje na zastosowaniu złotego podziału w proporcjach nadwozia, przyjaznym designie przodu i ludzkim wyrazie auta.
  • Ekscytacja: Podkreślana jest przez dynamiczne linie, wysoką jakość detali oraz elegancję, nadającą autu ponadczasowy wygląd.
ID. 2all łączy klasyczne elementy DNA Volkswagena z nowoczesnym, emocjonującym designem, czyniąc go atrakcyjną propozycją w segmencie kompaktowych pojazdów elektrycznych.

Porównanie z konkurencją

W segmencie kompaktowych samochodów elektrycznych Volkswagen ID. 2all stanie w szranki z modelami takimi jak Renault Zoe, Peugeot e-208 czy Fiat 500e.

Jak widać, ID. 2all oferuje najlepszy stosunek ceny do osiągów, łącząc przystępną cenę z doskonałym zasięgiem oraz nowoczesnymi technologiami.

Volkswagen zaprezentuje wersję produkcyjną ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku, a celem jest cena początkowa poniżej 25 000 euro.


Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Passenger Cars:
„Transformujemy firmę szybko i gruntownie – naszym celem jest uczynienie Volkswagena marką, którą ludzie kochają. ID. 2all pokazuje, dokąd zmierzamy: bliżej klientów, z najlepszymi technologiami i świetnym designem. Przyspieszamy tę transformację, aby uczynić elektromobilność dostępną dla wszystkich.”

Imelda Labbé, Członkini Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażowej:
„Przenosimy typowe wartości Volkswagena do nowego świata mobilności: najwyższą jakość, precyzję wykonania oraz doskonałe oprogramowanie i usługi cyfrowe o rzeczywistej wartości dodanej. Zawsze koncentrujemy się na potrzebach i oczekiwaniach naszych klientów.”

Technologia ID. 2all – napęd, bateria i ładowanie

Rozwój ID. 2all opiera się na najnowszej ewolucji modułowej platformy elektrycznej MEB.

Kai Grünitz, Członek Zarządu ds. Rozwoju:
„ID. 2all będzie pierwszym pojazdem MEB z napędem na przednie koła. Wykorzystujemy ogromną elastyczność naszej platformy i ustanawiamy nowe standardy technologiczne oraz użytkowe dzięki platformie MEB Entry.”

Dzięki nowoczesnej platformie, ID. 2all zostanie wyposażony w niezwykle efektywną jednostkę napędową, akumulator i technologię ładowania. Pojazd będzie miał silnik elektryczny o mocy 166 kW (226 KM) i szacowany zasięg WLTP do 450 kilometrów.

Nowy język designu Volkswagena

Volkswagen stawia większy nacisk na design.
Andreas Mindt, Szef Designu Volkswagen Passenger Cars:
„ID. 2all daje przedsmak nowego języka projektowego Volkswagena, opartego na trzech filarach: stabilności, sympatii i ekscytacji.”

Design zewnętrzny: przyjazny wygląd, dynamiczna sylwetka i nowy słupek C

Jednym z kluczowych elementów nowego designu jest reinterpretacja charakterystycznego dla Volkswagena słupka C, po raz pierwszy zastosowanego w modelu Golf.

Główne cechy projektu koncepcyjnego obejmują mocną i wyrazistą sylwetkę, przyjazny front, dużą dynamikę i ponadczasową elegancję.

Wnętrze: przestronne, wysokiej jakości i intuicyjne

Wnętrze ID. 2all wyróżnia się przejrzystym designem, wysoką jakością oraz intuicyjnym systemem infotainment z klasycznym pokrętłem głośności i oddzielnym panelem klimatyzacji. Pojemność bagażnika wynosi od 490 do 1330 litrów, co przewyższa wiele pojazdów z wyższych segmentów.

ID. 2all - kluczowe dane techniczne

  • Platforma: MEB Entry, napęd na przednie koła
  • Moc: 166 kW / 226 KM
  • Zasięg: do 450 km (WLTP)
  • Czas ładowania: 10-80% w około 20 minut
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 7 sekund
  • Prędkość maksymalna: 160 km/h
  • Długość: 4 050 mm
  • Szerokość: 1 812 mm
  • Wysokość: 1 530 mm
  • Rozstaw osi: 2 600 mm
  • Pojemność bagażnika: 490-1330 litrów
  • Koła: 225/40 R20
Volkswagen kontynuuje demokratyzację postępu technologicznego, oferując przestronne, dobrze wyposażone samochody elektryczne w przystępnej cenie.

Ile kosztuje najtańszy elektryczny Volkswagen?

Premiera jest planowana na 2025 rok. Volkswagen kontynuuje historię sukcesów swoich samochodów kompaktowych także w erze mobilności elektrycznej. Studyjny model ID. 2all pokazuje, jak będzie wyglądało pierwsze seryjne, w pełni elektryczne auto za mniej niż 25 000 euro.

Volkswagen ID. 2all ma szansę zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych w Polsce i Europie. Jego przystępna cena, nowoczesne technologie oraz atrakcyjny design czynią go idealnym wyborem dla kierowców poszukujących ekologicznego i oszczędnego środka transportu.

Czy ID. 2all stanie się nowym bestsellerem Volkswagena? Wszystko wskazuje na to, że tak. Pozostaje czekać na premierę i śledzić dalszy rozwój elektromobilności w Europie.

Zobacz też: Volkswagen stawia na elektromobilność dla każdego: nadchodzi elektryczny model za 20 000 euro

Minimalistyczne gadżety dla fanów EV

Moda na prąd - odkryj minimalistyczne koszulki i gadżety dla fanów samochodów elektrycznych. Noś koszulki i z dumą promuj elektromobilność.

Przejdź do sklepu
Motoelectro sklep z gadżetami

Powiązane artykuły: