Volkswagen od lat dąży do uczynienia elektrycznych modeli bardziej dostępnymi dla przeciętnego kierowcy. Model Volkswagen ID. 2all to krok milowy w tym kierunku - kompaktowy, nowoczesny i dostępny w cenie poniżej 25 000 euro. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu przełomowemu pojazdowi.
ID. 2all: elektryczny samochód Volkswagena za mniej niż 25 000 euro
Jednym z kluczowych atutów ID. 2all jest jego
atrakcyjna cena, która ma wynosić mniej niż 25 000 euro. To oznacza, że nowy elektryczny Volkswagen będzie jednym z najbardziej przystępnych samochodów na rynku. Premiera wersji produkcyjnej ID. 2all planowana jest na
2025 rok, a pojazd będzie dostępny również w Polsce.

ID. 2all - wszystko co wiemy
Volkswagen rozwija swoją modułową platformę napędu elektrycznego (MEB), co umożliwia integrację zaawansowanych technologii w nowych modelach, takich jak ID. 2all. Samochód ten będzie wyposażony w nowoczesne systemy, m.in. Travel Assist do częściowo zautomatyzowanej jazdy, matrycowe reflektory LED, elektryczne fotele z masażem oraz przestronne wnętrze z intuicyjną obsługą.
ID. 2all zaoferuje użytkownikom duży zasięg (do 450 km WLTP), szybkie ładowanie (80% w 20 minut) i dynamiczne osiągi dzięki silnikowi 226 KM napędzającemu przednią oś. Model ma wyróżniać się przemyślanym wykorzystaniem przestrzeni, oferując m.in. duży bagażnik, schowki na kable i sprzęt elektroniczny oraz możliwość elastycznej aranżacji wnętrza.
Volkswagen podkreśla, że ID. 2all będzie dostępny w przystępnej cenie (ok. 25 000 euro), łącząc nowoczesną technologię z codzienną funkcjonalnością.
Technologia i osiągi
Volkswagen ID. 2all bazuje na modułowej platformie MEB Entry, która zapewnia wysoki poziom efektywności oraz przestronność wnętrza.
- Napęd: Przednie koła, co odróżnia go od innych modeli z serii ID.
- Moc silnika: 166 kW / 226 KM.
- Zasięg: Do 450 km (WLTP).
- Przyspieszenie: Od 0 do 100 km/h poniżej 7 sekund.
- Maksymalna prędkość: 160 km/h.
- Czas ładowania: 10-80% w około 20 minut na szybkich ładowarkach DC.
- Pojemność bagażnika: 490-1330 litrów.
Ponadto ID. 2all zostanie wyposażony w zaawansowane systemy wspomagające, takie jak
Travel Assist (asystent jazdy autonomicznej) oraz
IQ.LIGHT (inteligentne reflektory matrycowe).

Design i wnętrze
Koncepcyjny Volkswagen ID. 2all został zaprojektowany przez Andreasa Mindta, nowego szefa designu marki, który wcześniej pracował nad bestsellerami, takimi jak Golf 7 i Tiguan. Mindt wprowadził nową strategię projektowania Volkswagena, opartą na trzech filarach: stabilności, sympatii i ekscytacji.
- Stabilność: Odnosi się do charakterystycznej konstrukcji słupka C inspirowanej pierwszym Golfem, prostego konturu bocznego oraz mocnej postawy pojazdu.
- Sympatia: Bazuje na zastosowaniu złotego podziału w proporcjach nadwozia, przyjaznym designie przodu i ludzkim wyrazie auta.
- Ekscytacja: Podkreślana jest przez dynamiczne linie, wysoką jakość detali oraz elegancję, nadającą autu ponadczasowy wygląd.
ID. 2all łączy klasyczne elementy DNA Volkswagena z nowoczesnym, emocjonującym designem, czyniąc go atrakcyjną propozycją w segmencie kompaktowych pojazdów elektrycznych.

Porównanie z konkurencją
W segmencie kompaktowych samochodów elektrycznych Volkswagen ID. 2all stanie w szranki z modelami takimi jak
Renault Zoe, Peugeot e-208 czy Fiat 500e.
Jak widać, ID. 2all oferuje
najlepszy stosunek ceny do osiągów, łącząc przystępną cenę z doskonałym zasięgiem oraz nowoczesnymi technologiami.
Volkswagen zaprezentuje wersję produkcyjną ID. 2all na rynek europejski w 2025 roku, a celem jest cena początkowa poniżej 25 000 euro.
Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Passenger Cars:
„Transformujemy firmę szybko i gruntownie – naszym celem jest uczynienie Volkswagena marką, którą ludzie kochają. ID. 2all pokazuje, dokąd zmierzamy: bliżej klientów, z najlepszymi technologiami i świetnym designem. Przyspieszamy tę transformację, aby uczynić elektromobilność dostępną dla wszystkich.”
Imelda Labbé, Członkini Zarządu ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażowej:
„Przenosimy typowe wartości Volkswagena do nowego świata mobilności: najwyższą jakość, precyzję wykonania oraz doskonałe oprogramowanie i usługi cyfrowe o rzeczywistej wartości dodanej. Zawsze koncentrujemy się na potrzebach i oczekiwaniach naszych klientów.”
Technologia ID. 2all – napęd, bateria i ładowanie
Rozwój ID. 2all opiera się na najnowszej ewolucji modułowej platformy elektrycznej MEB.
Kai Grünitz, Członek Zarządu ds. Rozwoju:
„ID. 2all będzie pierwszym pojazdem MEB z napędem na przednie koła. Wykorzystujemy ogromną elastyczność naszej platformy i ustanawiamy nowe standardy technologiczne oraz użytkowe dzięki platformie MEB Entry.”
Dzięki nowoczesnej platformie, ID. 2all zostanie wyposażony w niezwykle efektywną jednostkę napędową, akumulator i technologię ładowania. Pojazd będzie miał silnik elektryczny o mocy 166 kW (226 KM) i szacowany zasięg WLTP do 450 kilometrów.

Nowy język designu Volkswagena
Volkswagen stawia większy nacisk na design.
Andreas Mindt, Szef Designu Volkswagen Passenger Cars:
„ID. 2all daje przedsmak nowego języka projektowego Volkswagena, opartego na trzech filarach: stabilności, sympatii i ekscytacji.”
Design zewnętrzny: przyjazny wygląd, dynamiczna sylwetka i nowy słupek C
Jednym z kluczowych elementów nowego designu jest reinterpretacja charakterystycznego dla Volkswagena słupka C, po raz pierwszy zastosowanego w modelu Golf.
Główne cechy projektu koncepcyjnego obejmują mocną i wyrazistą sylwetkę, przyjazny front, dużą dynamikę i ponadczasową elegancję.
Wnętrze: przestronne, wysokiej jakości i intuicyjne
Wnętrze ID. 2all wyróżnia się przejrzystym designem, wysoką jakością oraz intuicyjnym systemem infotainment z klasycznym pokrętłem głośności i oddzielnym panelem klimatyzacji. Pojemność bagażnika wynosi od 490 do 1330 litrów, co przewyższa wiele pojazdów z wyższych segmentów.
ID. 2all - kluczowe dane techniczne
- Platforma: MEB Entry, napęd na przednie koła
- Moc: 166 kW / 226 KM
- Zasięg: do 450 km (WLTP)
- Czas ładowania: 10-80% w około 20 minut
- Przyspieszenie 0-100 km/h: poniżej 7 sekund
- Prędkość maksymalna: 160 km/h
- Długość: 4 050 mm
- Szerokość: 1 812 mm
- Wysokość: 1 530 mm
- Rozstaw osi: 2 600 mm
- Pojemność bagażnika: 490-1330 litrów
- Koła: 225/40 R20
Volkswagen kontynuuje demokratyzację postępu technologicznego, oferując przestronne, dobrze wyposażone samochody elektryczne w przystępnej cenie.
Ile kosztuje najtańszy elektryczny Volkswagen?
Premiera jest planowana na 2025 rok. Volkswagen kontynuuje historię sukcesów swoich samochodów kompaktowych także w erze mobilności elektrycznej. Studyjny model ID. 2all pokazuje, jak będzie wyglądało pierwsze seryjne, w pełni elektryczne auto za mniej niż 25 000 euro.
Volkswagen ID. 2all ma szansę zrewolucjonizować rynek samochodów elektrycznych w Polsce i Europie. Jego przystępna cena, nowoczesne technologie oraz atrakcyjny design czynią go idealnym wyborem dla kierowców poszukujących ekologicznego i oszczędnego środka transportu.
Czy ID. 2all stanie się nowym bestsellerem Volkswagena? Wszystko wskazuje na to, że tak. Pozostaje czekać na premierę i śledzić dalszy rozwój elektromobilności w Europie.