BMW rozpoczęło budowę fabryki montażu akumulatorów w Meksyku

3 min. czytania
aktualności
BMW rozpoczęło budowę fabryki montażu akumulatorów w swojej fabryce w San Luis Potosí w Meksyku, co stanowi kluczowy krok w przygotowaniu do produkcji nowej linii pojazdów elektrycznych "Neue Klasse" (Nowa Klasa).

BMW rozpoczęło budowę fabryki montażu akumulatorów w Meksyku

Oprócz fabryki akumulatorów, BMW poinformowało w notatce prasowej, że rozbudowuje także warsztat blacharski i wprowadza inne ulepszenia w zakładzie, za łączną kwotę inwestycji wynoszącą 800 milionów euro (około 860 milionów dolarów według obecnych kursów wymiany). Producent samochodów zamierza także wytwarzać 20% energii elektrowni z paneli słonecznych i zwiększać wykorzystanie oczyszczonych ścieków.

Nowe ogniwa cylindryczne - postęp w zakresie w prędkości i zasięgu ładowania samochodów elektrycznych

BMW ogłosiło, że w lutym 2023 r. zbuduje pojazdy elektryczne Neue Klasse w Meksyku oraz w dwóch europejskich zakładach produkcyjnych. Fabryka montażu akumulatorów będzie dostarczać ogniwa cylindryczne o 20% większej gęstości energii niż obecne ogniwa, co pomoże zwiększyć prędkość i zasięg ładowania o 30%, twierdzi BMW. Producent samochodów wierzy, że ta technologia może wyprzedzić Teslę.

BMW stawia na produkcję elektryczną

Według „The Yucatan Times” wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowaną placówkę w Meksyku opóźniło się. BMW trzyma się jednak pierwotnego harmonogramu dotyczącego produktów końcowych, a modele Neue Klasse mają rozpocząć zjazd z meksykańskich linii montażowych w 2027 r. Zostanie to poprzedzone produkcją europejską.

Harmonogram produkcji Neue Klasse - perspektywy na przyszłość

Produkcja pierwszego modelu Neue Klasse - SUV-a - zaprezentowanego jako koncepcja Vision Neue Klasse X, zostanie uruchomiona na Węgrzech w 2025 roku. 

Po rozpoczęciu produkcji tego SUV-a w Niemczech w 2026 roku, model ten będzie również dostępny na węgierskim rynku. Stanie się on pierwszym elektrycznym modelem składanym w meksykańskiej fabryce BMW, otwartej w 2019 roku, która obecnie zajmuje się produkcją modeli spalinowych BMW serii 3 i 2.

Strategia BMW dla Neue Klasse - odwaga bez polaryzacji

Nazwany na cześć kultowej rodziny modeli BMW z lat 60. XX wieku, Neue Klasse będzie niedrogi i wyróżniający się, ale bez polaryzującego designu i opakowania poprzedniego BMW i3, powiedział szef rozwoju Frank Weber w wywiadzie z 2023 roku.

Zobacz też:  BMW rozszerza produkcję elektryków

Powiązane artykuły: