BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w

3 min. czytania
aktualno艣ci
W najnowszym komunikacie prasowym, BMW og艂osi艂o, 偶e ich nowa generacja samochod贸w elektrycznych b臋dzie produkowana nie tylko w San Luis Potos铆 w Meksyku, ale r贸wnie偶 w dw贸ch zak艂adach w Europie. Komunikat ten potwierdza, 偶e BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w.

Ta wieloobszarowa strategia produkcji mo偶e sprawi膰, 偶e te innowacyjne pojazdy elektryczne oraz zwi膮zany z nimi zak艂ad produkuj膮cy baterie b臋d膮 kwalifikowa膰 si臋 do skorzystania z ameryka艅skich ulg podatkowych oraz innych zach臋t dedykowanych dla 艂a艅cucha dostaw.

BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w - nowe inwestycje w Meksyku, ale te偶 Europie

Seria pojazd贸w, nosz膮ca nazw臋 Neue Klasse, co oznacza "nowa klasa" po niemiecku, nawi膮zuje do kultowych modeli BMW z lat 60-tych, kt贸re zdefiniowa艂y wsp贸艂czesny wizerunek marki. Pierwsze samochody z tej serii zostan膮 wprowadzone na rynek w 2025 roku, pocz膮tkowo b臋d膮 montowane w fabryce w Debreczynie na W臋grzech, a p贸藕niej r贸wnie偶 w g艂贸wnej fabryce BMW w Monachium, Niemcy.

BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w -  Jaki wp艂yw ma lokalizacja w Meksyku na rynki mi臋dzynarodowe?

Produkcja w meksyka艅skim San Luis Potos铆 rozpocznie si臋 w 2027 roku, a znacz膮ca cz臋艣膰 produkowanych tam samochod贸w elektrycznych b臋dzie prawdopodobnie eksportowana do Stan贸w Zjednoczonych. BMW przez t臋 lokalizacj臋 spe艂ni kryteria ustawy o ograniczaniu inflacji (IRA), kt贸ra dotyczy produkcji ameryka艅skich komponent贸w, w tym akumulator贸w i surowc贸w, co jest warunkiem otrzymania federalnych ulg podatkowych na pojazdy elektryczne. To zwiastuje kolejne mo偶liwe inicjatywy dotycz膮ce rozwoju produkcji elektryk贸w w Meksyku.

BMW - Innowacje technologiczne i inwestycje w infrastruktur臋

Koncern BMW zainwestowa艂 865 milion贸w dolar贸w w adaptacj臋 fabryki w San Luis Potos铆, otwartej w 2019 roku, do potrzeb produkcji elektrycznych wersji modeli serii 3 i 2, w艂膮czaj膮c w to 541 milion贸w dolar贸w przeznaczonych na nowy zak艂ad monta偶u akumulator贸w.

Neue Klasse ma na celu oddzielenie elektrycznych platform pojazd贸w od platform przeznaczonych do silnik贸w spalinowych, co stanowi kontrast do obecnych modeli elektrycznych i5 i i7, kt贸re bazuj膮 na dostosowanych platformach silnik贸w spalinowych.

BMW zasugerowa艂o tak偶e, 偶e nowa dedykowana platforma mo偶e by膰 przystosowana do obs艂ugi system贸w nap臋dowych na wodorowe ogniwa paliwowe.

BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w  - przysz艂o艣膰 elektryk贸w BMW w Stanach Zjednoczonych

Modele te b臋d膮 r贸wnie偶 pierwszymi w ofercie BMW, kt贸re wykorzystuj膮 cylindryczne ogniwa akumulatorowe, co pozwoli na zwi臋kszenie zasi臋gu, przyspieszenie czasu 艂adowania i potencjalne obni偶enie koszt贸w.

To wpisuje si臋 w strategi臋 dyrektora generalnego BMW, Olivera Zipse鈥檃, maj膮cego na celu produkcj臋 przyst臋pnych cenowo pojazd贸w elektrycznych. BMW planuje r贸wnie偶 rozbudow臋 produkcji elektrycznych pojazd贸w w USA. 

Firma og艂osi艂a niedawno inwestycj臋 o warto艣ci 1,7 miliarda dolar贸w w rozbudow臋 zak艂ad贸w w Spartanburgu w Karolinie Po艂udniowej, w tym 1 miliard dolar贸w na przygotowania do monta偶u pojazd贸w elektrycznych i 700 milion贸w dolar贸w na nowy zak艂ad monta偶u akumulator贸w w Woodruff.

BMW rozszerza produkcj臋 elektryk贸w- cele i prognozy na rok 2030

Do 2030 roku, BMW spodziewa si臋, 偶e elektryki b臋d膮 stanowi艂y 50% globalnej sprzeda偶y firmy, z co najmniej sze艣cioma modelami produkowanymi w USA.

Zobacz te偶: BMW rozpocz臋艂o budow臋 fabryki monta偶u akumulator贸w w Meksyku

Powi膮zane artyku艂y: