W najnowszym komunikacie prasowym, BMW ogłosiło, że ich nowa generacja samochodów elektrycznych będzie produkowana nie tylko w San Luis Potosí w Meksyku, ale również w dwóch zakładach w Europie. Komunikat ten potwierdza, że BMW rozszerza produkcję elektryków.
Ta wieloobszarowa strategia produkcji może sprawić, że te innowacyjne pojazdy elektryczne oraz związany z nimi zakład produkujący baterie będą kwalifikować się do skorzystania z amerykańskich ulg podatkowych oraz innych zachęt dedykowanych dla łańcucha dostaw.
BMW rozszerza produkcję elektryków - nowe inwestycje w Meksyku, ale też Europie
Seria pojazdów, nosząca nazwę Neue Klasse, co oznacza "nowa klasa" po niemiecku, nawiązuje do kultowych modeli BMW z lat 60-tych, które zdefiniowały współczesny wizerunek marki. Pierwsze samochody z tej serii zostaną wprowadzone na rynek w 2025 roku, początkowo będą montowane w fabryce w Debreczynie na Węgrzech, a później również w głównej fabryce BMW w Monachium, Niemcy.
BMW rozszerza produkcję elektryków - Jaki wpływ ma lokalizacja w Meksyku na rynki międzynarodowe?
Produkcja w meksykańskim San Luis Potosí rozpocznie się w 2027 roku, a znacząca część produkowanych tam samochodów elektrycznych będzie prawdopodobnie eksportowana do Stanów Zjednoczonych. BMW przez tę lokalizację spełni kryteria ustawy o ograniczaniu inflacji (IRA), która dotyczy produkcji amerykańskich komponentów, w tym akumulatorów i surowców, co jest warunkiem otrzymania federalnych ulg podatkowych na pojazdy elektryczne. To zwiastuje kolejne możliwe inicjatywy dotyczące rozwoju produkcji elektryków w Meksyku.
BMW - Innowacje technologiczne i inwestycje w infrastrukturę
Koncern BMW zainwestował 865 milionów dolarów w adaptację fabryki w San Luis Potosí, otwartej w 2019 roku, do potrzeb produkcji elektrycznych wersji modeli serii 3 i 2, włączając w to 541 milionów dolarów przeznaczonych na
nowy zakład montażu akumulatorów. Neue Klasse ma na celu oddzielenie elektrycznych platform pojazdów od platform przeznaczonych do silników spalinowych, co stanowi kontrast do obecnych modeli elektrycznych i5 i i7, które bazują na dostosowanych platformach silników spalinowych.
BMW zasugerowało także, że
nowa dedykowana platforma może być przystosowana do obsługi systemów napędowych na wodorowe ogniwa paliwowe.
BMW rozszerza produkcję elektryków - przyszłość elektryków BMW w Stanach Zjednoczonych
Modele te będą również pierwszymi w ofercie BMW, które wykorzystują
cylindryczne ogniwa akumulatorowe, co pozwoli na zwiększenie zasięgu, przyspieszenie czasu ładowania i potencjalne obniżenie kosztów.
To wpisuje się w strategię dyrektora generalnego BMW, Olivera Zipse’a,
mającego na celu produkcję przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych. BMW planuje również rozbudowę produkcji elektrycznych pojazdów w USA.
Firma ogłosiła niedawno inwestycję o wartości 1,7 miliarda dolarów w rozbudowę zakładów w Spartanburgu w Karolinie Południowej, w tym 1 miliard dolarów na przygotowania do montażu pojazdów elektrycznych i 700 milionów dolarów na nowy zakład montażu akumulatorów w Woodruff.
BMW rozszerza produkcję elektryków- cele i prognozy na rok 2030