Xiaomi SU7 Ultra - zdeklasował konkurencję? Wszystko co wiemy, zdjęcia

12 min. czytania
aktualności, pojazdy
Dziś miała miejsce prezentacja prototypu Xiaomi SU7 Ultra. Xiaomi SU7 Ultra to 4-drzwiowy, elektryczny sedan, posiadający osiągi i technologie, z którymi jest gotowy do jazdy po torze wyścigowym. Tak! SU7 Ultra przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,97 sekundy, od 0 do 200 km/h w 5,96 sekundy i od 0 do 300 km/h w 15,07 sekundy. Maksymalna prędkość przekracza 350 km/h.  Xiaomi SU7 Ultra to to ulepszona wersja Xiaomi SU7 Max, i jednocześnie pierwszy pojazd, który został wyposażony w najnowsze silniki HyperEngine V8 od firmy Xiaomi. 

Premiera Xiaomi SU7 Ultra - wszystko co wiemy

SU7 Ultra to sportowa modyfikacja samochodu elektrycznego SU7, która po raz pierwszy została zaprezentowana w grudniu 2023 roku. Model ten jest bardziej zaawansowany, potężniejszy od SU7 i zdecydowanie szybszy. Prezentacja modelu Xiaomi SU7 Ultra pokazuje, że to najmocniejsze auto czterodrzwiowe na świecie.

Xiaomi SU7 Ultra - główne cechy:

  • Trzy silniki elektryczne - dwa silniki V8 i jeden silnik V6
  • 1548 KM
  • Przyspieszenie -  od 0 do 100 km/h w 1.97s sekundy, a od 0-200km/h w 5.96s.
  • 350 km/h  - prędkość max
  • Zasięg: SU7 Ultra oferuje długi zasięg, do 668 km na jednym ładowaniu
  • Pełne naładowanie trwa 12 min!
Xiaomi SU7 Ultra pozycjonowany jest jako konkurent dla takich aut premium jak Porsche Taycan i Tesla Model S. Xiaomi SU7 Ultra to sportowy, wyścigowy, 4 drzwiowy samochód elektryczny, który oszałamia swoimi osiągami i zastosowaną technologią. Jaką? Czytaj dalej.

Zobacz też: Tesla Model S Plaid vs Xiaomi SU7 Ultra

Nowy Xiaomi SU7 Ultra, z silnikiem V8 o mocy 1548 koni mechanicznych - prezentacja w Chinach

Xiaomi wprowadza swój najnowszy, zastrzeżony dla SU7 Ultra, silnik elektryczny HyperEngine V8s, który jest najmocniejszym w historii firmy. Ten potężny silnik osiąga maksymalną prędkość 27 200 obr./min, generując 578 koni mechanicznych i szczytowy moment obrotowy wynoszący 635 Nm. Taki silnik sam w sobie jest imponującym elementem, ale jeden silnik nie wystarczyłby, aby SU7 Ultra spełnił swoje ambitne oczekiwania.

Prototyp Xiaomi SU7 Ultra posiada trzy silniki zaprojektowane przez Xiaomi: dwa V8 i jeden V6, które łącznie dostarczają maksymalną moc 1548 KM. To sprawia, że przewyższa nawet najbardziej luksusowe sportowe samochody, takie jak Bugatti Chiron, który dysponuje mocą 1479 KM. To nawet więcej niż oferują takie modele jak Lucid Air Sapphire czy Zeekr 001 FR. W rzeczywistości Ultra ma aż o 52% więcej mocy niż Tesla Model S Plaid, co czyni ją prawdziwym potworem prędkości na drodze.

Zobacz też: Tesla Model S Plaid vs Xiaomi SU7 Ultra

Aby w pełni wykorzystać potencjał trzech silników elektrycznych, SU7 Ultra wyposażono w rewolucyjną baterię Kirin 2, opracowaną wspólnie przez Xiaomi i CATL. Ta wyjątkowa bateria o napięciu 897 V oferuje moc rozładowania do 1330 kW i zachowuje ponad 800 kW przy 20% poziomie naładowania.

Kiedy bateria Kirin 2 jest na wyczerpaniu, można ją naładować w imponującym tempie 5,2C, co oznacza, że pełne naładowanie zajmuje mniej niż 12 minut. CZYLI -  zakładając, że Ultra ma pojemność baterii 101 kWh (podobnie jak inne modele SU7) -  Xiaomi SU7 Ultra może obsługiwać ładowanie o mocy ponad 520 kW.

Nowy Xiaomi SU7 Ultra - design

Prototyp Xiaomi SU7 oparty jest na Xiaomi SU7 i został w pełni opracowany pod kątem toru. Jest dłuższy, szerszy i niższy, ma unikalny jaskrawożółty kolor i wzór błyskawic
po bokach
oraz powiększony tylny spoiler. Niski przedni spoiler zbiera całe powietrze i kieruje je przez maskę, wydłużone progi boczne wygładzają przepływ powietrza, a duże tylne skrzydło odpowiada za wytwarzanie dodatkowej siły docisku.

Xiaomi SU7 Ultra wyróżnia się znacząco od standardowego SU7 dzięki masywnemu tylniemu skrzydłu wykonanemu z włókna węglowego, które generuje do 2145 kg docisku. Cały samochód został zmodyfikowany w celu poprawy aerodynamiki, w tym dodano dwa duże przednie otwory wentylacyjne, a także powiększono przedni splitter i boczne fartuchy.

Xiaomi SU7 Ultra składa się z wielu materiałów z włókna węglowego

Aby osiągnąć ekstremalną redukcję masy, niezależnie od kosztów, w prototypie
SU7 Ultra zastosowano konstrukcję „w pełni karbonową”: 100% poszycia nadwozia wykonano z materiałów z włókna węglowego; 24 części całego pojazdu o łącznej powierzchni 15 m² wszystko zastąpione materiałami z włókna węglowego.

Masę całego pojazdu zmniejszono do 1900 kg, czyli nawet mniej niż w przypadku niektórych masowo produkowanych pojazdów naftowych tej samej wielkości.
Xiaomi SU7 Ultra składa się z wielu materiałów z włókna węglowego. Ten sam materiał jest również używany w Xiaomi MIX FOLD 4. Xiaomi SU7 Ultra jest przez to
niezwykle lekki, cały samochód waży zaledwie 1900 kg, czyli o około 300 kg mniej niż w przypadku standardowego modelu SU7.


Xiaomi SU7 (Speedy Ultra 7) -  dane techniczne: zasięg, przyspieszenie

Dzięki wszystkim tym technologicznym udoskonaleniom SU7 Ultra może pochwalić się rewelacyjnymi wynikami przyspieszenia. Rozpędza się od zera do 100 km/h w zaledwie 1,97 sekundy, osiąga 200 km/h w 5,96 sekundy i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 350 km/h.

Dane techniczne:

AWD
  • Moc 495 kW (673 KM) / Moment obrotowy 838 Nm 
  • Przyspieszenie: 2,8 sek. 0-100 km/h / Maksymalna prędkość 265 km/h 
  • Bateria: 101 kWh / Zasięg 800 km CLTC 
  • Cena: 300 000 RMB (40 000 USD) 
RWD
  • Moc 220 kW (295 KM) / Moment obrotowy 400 Nm 
  • Przyspieszenie: 5,3 sek. 0-100 km/h, Maksymalna prędkość 210 km/h 
  • Bateria: 73,6 kWh / Zasięg 668 km CLTC 
  • Cena: 210 000 RMB (30 000 USD) 
Dodatkowe parametry
  • Jazda autonomiczna: Autonomiczny system jazdy 
  • Wymiary: 4997 x 1963 x 1455 mm / Rozstaw osi: 3 m 
  • Waga: 1980 kg 
  • Zawieszenie: Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne 
  • Koła: R19, R20

Kiedy Xiaomi V8 zostanie oficjalnie wprowadzone na rynek?

 Jak podaje firma Xiaomi:
Mamy odwagę rzucić wyzwanie najlepszemu torowi świata i udostępnić technologię toru większej liczbie osób. W październiku tego roku oficjalnie będziemy rywalizować w Nowym Jorku!
a to oznacza, że...

Xiaomi SU7 Ultra - przygotowania do rekordowej próby na Nürburgring

Firma ogłosiła, że zamierza ustanowić nowy rekord w kategorii czterodrzwiowych elektrycznych sedanów, na legendarnym torze Nürburgring. Obecnie najszybszym elektrycznym pojazdem na Nürburgring jest Volkswagen ID.R z imponującym czasem 6:05.336 minut, a rekord wśród czterodrzwiowych elektryków należy do Porsche Taycan Turbo GT, które przejechało tor w 7:07.55 minut.

Xiaomi ma jednak ambitne plany. Już w październiku tego roku prototyp SU7 Ultra podejmie próbę pobicia rekordu na Nürburgring Nordschleife w kategorii samochodów nieprodukcyjnych. To jednak dopiero początek – firma planuje w 2025 roku pobić rekord dla samochodów produkcyjnych, co oznacza, że wersja Ultra dopuszczona do ruchu drogowego jest już w drodze. To wielkie wyzwanie, ale także ekscytująca perspektywa dla fanów motoryzacji.

Xiaomi SU7 Ultra - podsumowanie

Xiaomi SU7 Ultra, z jego niesamowitą mocą i zaawansowaną technologią, może być prawdziwym przełomem w świecie samochodów elektrycznych.

Jeśli szukasz szybkiego, luksusowego i bogatego w technologie elektrycznego sedana, Xiaomi SU7 Ultra jest zdecydowanie warte rozważenia. Jak widać po zdjęciach i parametrach -  będzie szybko, wręcz bardzo szybko. Porsche Taycan GT i Tesla S Plaid zyskają naprawdę poważnego konkurenta.\

Zobacz też: Ile zamówień jest na Xiaomi SU7 w 27 minuty po premierze?

Tutaj można zobaczyć oficjalny zwiastun Xiaomi SU7 Ultra.

Powiązane artykuły: