Nio osiąga niskie wyniki sprzedażowe w Holandii

8 min. czytania
aktualności
Holandia stanowi kluczowy rynek europejski dla wielu chińskich marek produkujących pojazdy elektryczne, w tym dla firmy Nio. Dane dotyczące dostaw z kwietnia wskazują, że Nio nie odnotowało znaczącego wzrostu sprzedaży w tym miesiącu. Chiński producent pojazdów elektrycznych dostarczył w kwietniu zaledwie o jeden samochód więcej niż w marcu, osiągając łączną liczbę 103 dostarczonych pojazdów od stycznia do kwietnia. 

Dodatkowo, na terenie Holandii funkcjonuje 9 stacji wymian baterii Nio, co stanowi duży koszt inwestycyjny. Czy firma Nio utrzyma strategię sprzedażową? 

Nio osiąga niskie wyniki sprzedażowe w Holandii

Na platformie X - Tycho de Feijter, który obserwuje chińskich producentów samochodów elektrycznych, opublikował statystyki dostarczonych samochodów NIO z Holandii (dane nie są już dostępne). Numery za pośrednictwem holenderskiej organizacji dealerskiej BOVAG.

Nio - dostawy samochodów w Holandii  w 1 kwartale 2024
  • styczeń: 10
  • luty: 20
  • marzec: 21
  • kwiecień: 22
Widoczny jest niewielki wzrost, ale liczby są zdecydowanie za niskie w stosunku do wszystkich inwestycji, które NIO inwestuje, między innymi: stacje wymiany baterii (9 w Holandii) i bardzo dużymi salonami NIO w najdroższych lokalizacjach.

Podział modelu na kwiecień i marzec
  • SUV EL6: 3 w kwietniu, 8 w marcu
  • SUV EL7: 0 w kwietniu, 3 w marcu
  • ET5/ET5T sedan/kombi: 6 w kwietniu, 6 w marcu
  • ET7 sedan: 13 w kwietniu, 4 w marcu.
Zestawienie pokazuje, że sprzedaż dużych SUV-ów mocno spadła, a sprzedaż ET5/ET5T w dalszym ciągu rozczarowuje. NIO spodziewało się wiele po kombi ET5T w Europie, ale jak dotąd nie wyszło. Wzrosła sprzedaż sedana ET7. Sprzedaż ta skierowana jest głównie do przedsiębiorstw taksówkarskich na lotniskach, a nie do konsumentów.

Nio - czy system BaaS, znany jako wymiana baterii przekona konsumentów? 

W przeszłości Europa rozważała wprowadzenie stacji wymiany baterii, które miałyby eliminować problem długotrwałego ładowania pojazdów elektrycznych. Pomysł ten jednak nie przyjął się ze względu na skomplikowanie i wysokie koszty. Marka Nio podjęła jednak to wyzwanie i rozpoczęła budowę takich stacji. Co ciekawe, większość z istniejących stacji tej chińskiej firmy wymagała obecności operatora. Tylko modele stacji najnowszych generacji są w pełni zautomatyzowane.


Europa eksperymentowała kiedyś z modelem abonamentowym na baterie, promując to rozwiązanie jako sposób na obniżenie ceny zakupu samochodów oraz zmniejszenie obaw klientów związanych z degradacją akumulatorów. 

Jednak koncepcja ta nie przyjęła się, ponieważ konsumenci szybko zauważyli, że elektryczne pojazdy oferowane w ten sposób nie są tańsze niż tradycyjne samochody spalinowe, a miesięczny abonament niweluje oszczędności wynikające z mniejszych wydatków na paliwo. 


Tymczasem firma Nio zdecydowała się kontynuować sprzedaż samochodów z bateriami w modelu abonamentowym (BaaS - Bateria jako usługa), licząc na obniżenie kosztów dla użytkowników. System BaaS, znany jako wymiana baterii, miał stać się usługą, która wyróżnia go na tle konkurencji (USP). 

Nio osiąga niskie wyniki sprzedażowe w Holandii

Chiński producent samochodów usiłuje uzasadnić wysokie ceny swoich modeli poprzez konkurującą z niemieckimi premium markami jakość wykończenia. Jednakże głównymi wyzwaniami pozostają wysokie koszty samochodów oraz złożony i kosztowny system cenowy BaaS. W porównaniu z cenami oferowanymi przez Teslę, ceny Nio mogą wydawać się nieproporcjonalnie wysokie.
 
Źródło


Minimalistyczne gadżety dla fanów EV

Moda na prąd - odkryj minimalistyczne koszulki i gadżety dla fanów samochodów elektrycznych. Noś koszulki i z dumą promuj elektromobilność.

Przejdź do sklepu
Motoelectro sklep z gadżetami

Powiązane artykuły: