Zaktualizowany Lexus UX 300h 2025 otrzymał oficjalne oceny EPA, a w przypadku popularnej wersji z napędem na wszystkie koła są one nieco lepsze niż te, które luksusowa marka Toyoty oceniła kilka miesięcy temu. Hybrydowy Lexus UX 300h AWD 2025 ma zaczynać się od około 40 tys. dolarów.
Hybrydowy Lexus UX 300h AWD 2025 - parametry techniczne i porównanie z wcześniejszymi modelami
Chociaż ta amerykańska wersja UX wygląda w większości tak samo jak w roku 2024 i poprzednich latach modelowych, to jest to obecnie model wyłącznie hybrydowy. W związku z tym na rok 2025 otrzyma nowe oznaczenie: UX 300h zamiast UX 350h.
Wzrosły także oceny EPA. UX 300h AWD osiąga teraz 42 mpg, w porównaniu z 39 mpg, a UX 300h w wersji z napędem na przednie koła osiąga 43 mpg, więcej o 1 mpg.
Nowy nacisk na hybrydę niesie ze sobą zaktualizowaną wersję piątej generacji hybrydowego układu Toyoty opartego na przekładni planetarnej, łączącą 2,0-litrowy rzędowy silnik benzynowy 4 z mocniejszymi silnikami elektrycznymi.
Przedni silnik trakcyjny osiąga teraz moc 111 KM i moment obrotowy 52 Nm – więcej w przypadku tego ostatniego z przodu niż 150 KM i 139 Nm silnika benzynowego – natomiast w wersjach z napędem na wszystkie koła dostępny jest dodatkowy silnik dla tylne koła zapewniające moment obrotowy do 40 Nm.
Całkowita moc systemu wynosi 196 KM, w porównaniu z 181 KM w 2024 r. To nieznacznie zmniejsza prędkość od 0 do 60 mil na godzinę do 7,9 sekundy w przypadku napędu na wszystkie koła i 8,0 sekundy z napędem na przednie koła.
Hybrydowy Lexus UX 300h AWD 2025 zaczyna się od około 40 tys. dolarow
Rodzina UX to najtańszy model w ofercie Lexusa, którego ceny zaczynają się od 38 640 dolarów w wersji podstawowej na 300 godzin lub 40 210 dolarów z napędem na wszystkie koła.
Wersja Premium kosztuje 3200 dolarów więcej i obejmuje podgrzewane i chłodzone przednie siedzenia, szyberdach, wycieraczki z czujnikiem deszczu i elektrycznie sterowaną tylną klapę z czujnikiem kopnięcia. Wersje F Sport kosztują 48 675 dolarów z pakietem Handling obejmującym adaptacyjne amortyzatory reagujące na sygnały z układu kierowniczego, czujników przeciążenia i innych elementów.
Jest także mały – ma 177,0 cali długości, 72,4 cala szerokości i 59,8 cala wysokości, a rozstaw osi wynosi 103,9 cala
Z przodu dźwignia zmiany biegów została przełączona na tryb shift-by-wire. Zmieniono układ paneli drzwi, poprawiono wykończenie w najlepszych modelach F Sport, a najlepsze wersje Premium i F Sport otrzymały system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala w porównaniu ze standardowym 7,0-calowym.
Hybrydowy Lexus UX 300h 2025 - Podsumowanie
Chociaż to przesunięcie UX na pojazdy hybrydowe może wydawać się niewielkie, jest to część gwałtownego zwrotu w kierunku pojazdów elektrycznych. W ostatnich latach Lexus był bardziej optymistycznie nastawiony do przyszłych pojazdów elektrycznych niż Toyota, a firma przekazała Green Car Reports, że w niektórych przyszłych modelach przewidziano architekturę pojazdów elektrycznych o napięciu 800 V.
Lexus RZ 450e to obecnie jedyny w pełni elektryczny model Lexusa, ale w przygotowaniu są kolejne. Luksusowa marka drażniła się z koncepcją LF-ZL, która według niej zapowiada produkcyjną wersję pojazdu elektrycznego, która ma pojawić się w 2026 r. Może również zadebiutować z systemem sterowania przewodowego
RZ, który jest już dostępny na innych rynkach.