Plotki głoszą, że Tesla zamierza ponownie wprowadzić dźwignię kierunkowskazów do Modelu 3, która będzie pasować wyglądem do nowego Modelu Y. Informację tę po raz pierwszy opublikował na X użytkownik @ChrisZheng001. Na ten moment Tesla nie potwierdziła oficjalnie tych doniesień, ale temat wywołał duże poruszenie wśród fanów marki. Czy oznacza to powrót Tesli do klasycznych rozwiązań i dźwignia kierunkowskazów zostanie przywrócona?
Czy Tesla rzeczywiście przywróci dźwignię kierunkowskazów?
Czy Tesla faktycznie planuje ponownie wprowadzić dźwignię kierunkowskazów do Modelu 3? Taka informacja pojawiła się na X, po raz pierwszy opublikowana przez użytkownika
@ChrisZheng001, została podchwycona przez
@TeslaNewswire i zaczęła się rozprzestrzeniać w mediach społecznościowych.

Na razie jednak nie ma żadnego oficjalnego potwierdzenia od Tesli, co oznacza, że cała sytuacja może być jedynie spekulacją. Warto jednak zastanowić się, skąd mogą wynikać takie pogłoski i czy firma rzeczywiście mogłaby zmienić swoje podejście.
Skąd wzięły się te spekulacje?
Pomysł usunięcia dźwigni kierunkowskazów pojawił się w Modelu S i Modelu X, a następnie trafił do Modelu 3 Highland, gdzie kierunkowskazy obsługuje się za pomocą przycisków dotykowych na kierownicy. Decyzja Tesli wynikała z dążenia do uproszczenia deski rozdzielczej oraz dostosowania sterowania do przyszłych systemów autonomicznych.
Jednak reakcje użytkowników były mieszane - część kierowców chwaliła nowoczesne podejście, ale inni narzekali na ergonomię (stanowcza większość użytkowników) i użyteczność przycisków, zwłaszcza w sytuacjach wymagających szybkiej reakcji.
Dlaczego Tesla usunęła dźwignię kierunkowskazów?
Zmiana ta była częścią szerszej strategii Tesli polegającej na stopniowej eliminacji klasycznych elementów sterowania. Dźwignie zmiany biegów również zostały usunięte, a ich funkcję przejęło automatyczne wykrywanie trybu jazdy.
Elon Musk argumentował te zmiany uproszczeniem interfejsu i przystosowaniem aut do przyszłości, w której większość decyzji będzie podejmowana przez sztuczną inteligencję.
Opinie użytkowników o przyciskach dotykowych
Reakcje użytkowników Modelu 3 Highland były bardzo złożone. Wiele osób doceniło minimalizm, ale spora grupa kierowców uznała, że:
- Przyciskowe kierunkowskazy wymagają dłuższego czasu adaptacji,
- Wymagają oderwania uwagi od drogi,
- W warunkach awaryjnych trudno ich użyć instynktownie,
- Fizyczne dźwignie były bardziej intuicyjne i precyzyjne.
Dla najbardziej niezadowolonych pojawiły się nawet alternatywne rozwiązania, jak Enhance S3XY Buttons, które przywracają fizyczne przyciski za dodatkowe 1376 zł.
Co oznaczałby powrót dźwigni kierunkowskazów w Tesli Model 3?
Gdyby Tesla rzeczywiście przywróciła dźwignię kierunkowskazów, mogłoby to oznaczać:
- Przyznanie się do błędu w projektowaniu Modelu 3 Highland,
- Uznanie opinii użytkowników za kluczowy czynnik,
- Być może zwiastun powrotu innych fizycznych elementów sterowania w przyszłych modelach.
Z drugiej strony, mogłoby to również oznaczać, że Tesla chce dostosować się do preferencji klientów, nie rezygnując jednak z innowacji.
Tesla ponownie wprowadzi dźwignię kierunkowskazów do Modelu 3? Realna zmiana czy tylko plotka?
Na ten moment brak oficjalnych informacji, które potwierdzałyby powrót dźwigni kierunkowskazów w Modelu 3. Cała sytuacja może okazać się jedynie plotką, ale faktem jest, że opinie użytkowników na temat obecnego rozwiązania są podzielone.
Jeśli Tesla faktycznie zdecyduje się na taki krok, może to być sygnał, że marka zaczyna bardziej słuchać swoich klientów.