NIO zaprezentowa艂 produkcyjn膮 wersj臋 swojego flagowego elektrycznego sedana ET9, kt贸ry ju偶 na pierwszy rzut oka zaskakuje nietypowymi rozwi膮zaniami. Chi艅ski producent wyposa偶y艂 auto w szereg innowacyjnych funkcji, kt贸re mog膮 wydawa膰 si臋 wr臋cz ekstrawaganckie, w tym siedem elektrycznych os艂on przeciws艂onecznych czy automatycznie otwierane tylne drzwi. Wi臋cej o wersji produkcyjnej NIO ET9 dowiesz si臋 w tym artykule.
Chi艅ski gigant NIO zaprezentowa艂 wersj臋 produkcyjn膮 elektrycznego sedana Nio ET9
Nio, wiod膮cy chi艅ski producent samochod贸w elektrycznych, zaprezentowa艂 swoj膮 najnowsz膮 propozycj臋 w segmencie premium - model ET9. Ten zaawansowany technologicznie sedan ma ambicj臋 konkurowa膰 z najbardziej luksusowymi pojazdami elektrycznymi na 艣wiecie, oferuj膮c szereg innowacyjnych rozwi膮za艅.
NIO ET9 - wszystko co wiemy
- Cena pocz膮tkowa: 788 000 juan贸w (ok. 430 tys. z艂) przy zakupie z akumulatorem, ok. 362 tys. z艂 bez akumulatora
- D艂ugo艣膰: 530,86 cm (30,48 cm d艂u偶sza ni偶 Model S)
- Zasi臋g 648,5 kilometr贸w (CLTC )
- Sterowanie elektroniczne
- 4-osobowy sedan z 35 g艂o艣nikami, w tym w zag艂贸wkach
- 925 V z maksymaln膮 pr臋dko艣ci膮 艂adowania 600 kW
- Funkcja automatycznego obni偶ania zawieszenia - nadwozie opada o 5 cm, u艂atwiaj膮c wsiadanie
- Tylne drzwi otwieraj膮 si臋 automatycznie
- 8,3 stopnia skr臋tu tylnych k贸艂
- Aktywna redukcja ha艂asu w kabinie z maksymaln膮 redukcj膮 ha艂asu 14 dB
- Lod贸wka i stoliki dla pasa偶er贸w tylnych siedze艅
- System wy艣wietlacza przeziernego Sapphire Full Focus AR
- Pierwszy na 艣wiecie (jak twierdz膮) zintegrowany hydrauliczny w pe艂ni aktywny uk艂ad zawieszenia
- Samodzielnie opracowany modu艂 zasilania z w臋glika krzemu 1200 V, po艂膮czony z synchronicznym tylnym nap臋dem elektrycznym z magnesami trwa艂ymi 925 V
- Przyspieszenie 0-100 km/h w 4,3 s
- 7 elektrycznych os艂on przeciws艂onecznych
- 31 czujnik贸w, w tym LiDAR o ultrad艂ugim zasi臋gu, dwa boczne LiDAR-y o szerokim polu widzenia i radary obrazowania 4D, zapewniaj膮ce wszechstronn膮 percepcj臋 w ka偶dych warunkach pogodowych
- Parkuje automatycznie po wyj艣ciu z samochodu
- Dostawy w Chinach rozpoczn膮 si臋 w marcu 2025 r.
ET9 imponuje ju偶 samymi wymiarami - z d艂ugo艣ci膮 przekraczaj膮c膮 5,3 metra (209 cali) jest o ponad 30 cm d艂u偶szy od Tesli Model S. Mimo monumentalnych gabaryt贸w, samoch贸d oferuje przestrze艅 dla czterech pasa偶er贸w, zapewniaj膮c im komfort na najwy偶szym poziomie.
Nio ET9 - czym zaskakuje?
Innowacyjne rozwi膮zania techniczne obejmuj膮 pierwszy na 艣wiecie zintegrowany hydrauliczny w pe艂ni aktywny uk艂ad zawieszenia oraz zaawansowany system nap臋dowy.
Sercem pojazdu jest autorski modu艂 zasilania z w臋glika krzemu 1200 V, wsp贸艂pracuj膮cy z synchronicznym silnikiem elektrycznym 925 V. Dzi臋ki temu
ET9 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a jego zasi臋g wed艂ug chi艅skiej normy CLTC wynosi oko艂o
650 kilometr贸w.
Komfort u偶ytkowania podnosz膮 liczne
innowacyjne rozwi膮zania, takie jak automatycznie otwierane tylne drzwi czy system obni偶aj膮cy nadwozie o 5 cm podczas wsiadania. Wn臋trze wyposa偶ono w 35 g艂o艣nik贸w, w tym umieszczone w zag艂贸wkach, oraz aktywny system redukcji ha艂asu obni偶aj膮cy poziom d藕wi臋k贸w w kabinie o 14 dB. Pasa偶erowie tylnych siedze艅 mog膮 korzysta膰 z wbudowanej lod贸wki i rozk艂adanych stolik贸w.
Nio ET9 wyposa偶ono w zaawansowane systemy autonomicznej jazdy, wykorzystuj膮ce 31 czujnik贸w, w tym lidary o ultrad艂ugim zasi臋gu i radary obrazowania 4D. Samoch贸d potrafi samodzielnie zaparkowa膰 po opuszczeniu go przez kierowc臋.
Nio ET9 - cena
Ceny tego luksusowego sedana rozpoczynaj膮 si臋 od 788 000 juan贸w (oko艂o 108 000 USD) w wersji z akumulatorem lub 91 000 USD bez akumulatora. Pierwsze dostawy do chi艅skich klient贸w zaplanowano na marzec 2025 roku.
Chi艅ski gigant NIO zaprezentowa艂 wersj臋 produkcyjn膮 elektrycznego sedana Nio ET9 - podsumowanie
Chi艅ski producent NIO zaprezentowa艂 produkcyjn膮 wersj臋 swojego flagowego elektrycznego sedana ET9, kt贸ry wyr贸偶nia si臋 zaawansowanymi rozwi膮zaniami technologicznymi i luksusowym wyposa偶eniem. Model oferuje przestrze艅 dla czterech pasa偶er贸w, 艂aduj膮cy si臋 z pr臋dko艣ci膮 do 600 kW system nap臋dowy 1200 V z w臋glika krzemu, zasi臋g do 648,5 km oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy.
Komfort podnosz膮 m.in. 35 g艂o艣nik贸w z aktywn膮 redukcj膮 ha艂asu, lod贸wka, stoliki dla pasa偶er贸w oraz funkcje autonomicznej jazdy z 31 czujnikami, w tym lidarem. Cena modelu zaczyna si臋 od 788 000 juan贸w (ok. 430 tys. z艂), a dostawy rozpoczn膮 si臋 w Chinach w marcu 2025 roku. Nio ET9 to przyk艂ad rosn膮cej konkurencyjno艣ci chi艅skiego sektora premium w bran偶y elektromobilno艣ci.