Chiński gigant NIO zaprezentował wersję produkcyjną elektrycznego sedana Nio ET9

5 min. czytania
aktualności, pojazdy
NIO zaprezentował produkcyjną wersję swojego flagowego elektrycznego sedana ET9, który już na pierwszy rzut oka zaskakuje nietypowymi rozwiązaniami. Chiński producent wyposażył auto w szereg innowacyjnych funkcji, które mogą wydawać się wręcz ekstrawaganckie, w tym siedem elektrycznych osłon przeciwsłonecznych czy automatycznie otwierane tylne drzwi. Więcej o wersji produkcyjnej NIO ET9 dowiesz się w tym artykule.

Chiński gigant NIO zaprezentował wersję produkcyjną elektrycznego sedana Nio ET9

Nio, wiodący chiński producent samochodów elektrycznych, zaprezentował swoją najnowszą propozycję w segmencie premium - model ET9. Ten zaawansowany technologicznie sedan ma ambicję konkurować z najbardziej luksusowymi pojazdami elektrycznymi na świecie, oferując szereg innowacyjnych rozwiązań.

NIO ET9 - wszystko co wiemy

  • Cena początkowa: 788 000 juanów (ok. 430 tys. zł) przy zakupie z akumulatorem, ok. 362 tys. zł bez akumulatora
  • Długość: 530,86 cm (30,48 cm dłuższa niż Model S)
  • Zasięg 648,5 kilometrów (CLTC )
  • Sterowanie elektroniczne
  • 4-osobowy sedan z 35 głośnikami, w tym w zagłówkach
  • 925 V z maksymalną prędkością ładowania 600 kW
  • Funkcja automatycznego obniżania zawieszenia - nadwozie opada o 5 cm, ułatwiając wsiadanie
  • Tylne drzwi otwierają się automatycznie
  • 8,3 stopnia skrętu tylnych kół
  • Aktywna redukcja hałasu w kabinie z maksymalną redukcją hałasu 14 dB
  • Lodówka i stoliki dla pasażerów tylnych siedzeń
  • System wyświetlacza przeziernego Sapphire Full Focus AR
  • Pierwszy na świecie (jak twierdzą) zintegrowany hydrauliczny w pełni aktywny układ zawieszenia
  • Samodzielnie opracowany moduł zasilania z węglika krzemu 1200 V, połączony z synchronicznym tylnym napędem elektrycznym z magnesami trwałymi 925 V
  • Przyspieszenie 0-100 km/h w 4,3 s
  • 7 elektrycznych osłon przeciwsłonecznych
  • 31 czujników, w tym LiDAR o ultradługim zasięgu, dwa boczne LiDAR-y o szerokim polu widzenia i radary obrazowania 4D, zapewniające wszechstronną percepcję w każdych warunkach pogodowych
  • Parkuje automatycznie po wyjściu z samochodu
  • Dostawy w Chinach rozpoczną się w marcu 2025 r.


ET9 imponuje już samymi wymiarami - z długością przekraczającą 5,3 metra (209 cali) jest o ponad 30 cm dłuższy od Tesli Model S. Mimo monumentalnych gabarytów, samochód oferuje przestrzeń dla czterech pasażerów, zapewniając im komfort na najwyższym poziomie.

Nio ET9 - czym zaskakuje? 

Innowacyjne rozwiązania techniczne obejmują pierwszy na świecie zintegrowany hydrauliczny w pełni aktywny układ zawieszenia oraz zaawansowany system napędowy. Sercem pojazdu jest autorski moduł zasilania z węglika krzemu 1200 V, współpracujący z synchronicznym silnikiem elektrycznym 925 V. Dzięki temu ET9 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a jego zasięg według chińskiej normy CLTC wynosi około 650 kilometrów.



Komfort użytkowania podnoszą liczne innowacyjne rozwiązania, takie jak automatycznie otwierane tylne drzwi czy system obniżający nadwozie o 5 cm podczas wsiadania. Wnętrze wyposażono w 35 głośników, w tym umieszczone w zagłówkach, oraz aktywny system redukcji hałasu obniżający poziom dźwięków w kabinie o 14 dB. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą korzystać z wbudowanej lodówki i rozkładanych stolików.

Nio ET9 wyposażono w zaawansowane systemy autonomicznej jazdy, wykorzystujące 31 czujników, w tym lidary o ultradługim zasięgu i radary obrazowania 4D. Samochód potrafi samodzielnie zaparkować po opuszczeniu go przez kierowcę.

Nio ET9 - cena

Ceny tego luksusowego sedana rozpoczynają się od 788 000 juanów (około 108 000 USD) w wersji z akumulatorem lub 91 000 USD bez akumulatora. Pierwsze dostawy do chińskich klientów zaplanowano na marzec 2025 roku.

Chiński gigant NIO zaprezentował wersję produkcyjną elektrycznego sedana Nio ET9  - podsumowanie

Chiński producent NIO zaprezentował produkcyjną wersję swojego flagowego elektrycznego sedana ET9, który wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi i luksusowym wyposażeniem. Model oferuje przestrzeń dla czterech pasażerów, ładujący się z prędkością do 600 kW system napędowy 1200 V z węglika krzemu, zasięg do 648,5 km oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy. 

Komfort podnoszą m.in. 35 głośników z aktywną redukcją hałasu, lodówka, stoliki dla pasażerów oraz funkcje autonomicznej jazdy z 31 czujnikami, w tym lidarem. Cena modelu zaczyna się od 788 000 juanów (ok. 430 tys. zł), a dostawy rozpoczną się w Chinach w marcu 2025 roku. Nio ET9 to przykład rosnącej konkurencyjności chińskiego sektora premium w branży elektromobilności.

Powiązane artykuły: