BYD Dolphin Mini wkracza na europejski rynek małych elektryków

4 min. czytania
aktualności, pojazdy
BYD wkracza na europejski rynek z nowym, elektrycznym modelem Dolphin Mini, który ma stać się bezpośrednim konkurentem dla popularnych już Dacii Spring i Leapmotor T03. Nowoczesny design, zaawansowana technologia oraz obietnica przystępnej ceny mogą uczynić go jednym z najbardziej pożądanych małych samochodów elektrycznych. 

Czy chińska marka podbije serca europejskich kierowców i zrewolucjonizuje segment A? Przekonajmy się, co ma do zaoferowania BYD Dolphin Mini.

BYD Dolphin Mini wkracza na europejski rynek małych elektryków

BYD intensywnie promuje swój najnowszy model, BYD-a Seagull, który w Europie zyska międzynarodową nazwę: BYD Dolphin Mini. Auto, mające zadebiutować na naszym kontynencie w przyszłym roku, ma być bezpośrednim konkurentem dla Dacii Spring i Leapmotor T03, gdyż pozostałe konkurencyjne modele z tego segmentu rosną w rozmiarach.

BYD Dolphin Mini - jakie są różnice między wersją chińską a europejską? 

BYD Dolphin Mini, obecnie produkowany w Chinach, mierzy 3,78 metra długości i plasuje się w segmencie A. Wersja europejska różnić się będzie od chińskiego pierwowzoru, co ma na celu lepsze dostosowanie do wymagań lokalnych rynków.

BYD Dolphin Mini, Dacia Spring i Leapmotor T03 - chińska dominacja w segmencie A

Ciekawym aspektem jest fakt, że wszystkie trzy wspomniane modele - Dacia Spring, Leapmotor T03 i BYD Dolphin Mini - są projektowane i produkowane w Chinach. Z tych trzech tylko Leapmotor T03 ma szansę na montaż w Polsce. Podczas gdy Dacia jest już obecna w Europie, Leapmotor i BYD Dolphin Mini pojawią się w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

BYD Dolphin Mini - nowoczesna technologia i zasięg

Najnowsza wersja BYD Dolphin Mini powstaje na platformie e-Platform 3.0 i korzysta z baterii LFP o pojemności 38,9 kWh, co pozwala na pokonanie 405 km według chińskiej procedury CLTC. W praktyce, w trybie mieszanym, zasięg ten wynosi około 260 km, a według standardu WLTP około 304 km. Istnieje również wersja z mniejszą baterią 30 kWh i tym samym silnikiem o mocy 55 kW (75 KM).

BYD Dolphin Mini - bezpieczeństwo i koszty

W wywiadzie dla Auto Express, przedstawicielka BYD ujawniła, że firma rozważa obniżenie kosztów związanych z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa, co może wpłynąć na niższą cenę pojazdu, ale także na wynik w testach Euro NCAP (3-4 gwiazdki zamiast 5). Byłoby to wyłamanie się z dotychczasowej strategii chińskich producentów, którzy regularnie zdobywali 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa, przewyższając europejską i południowokoreańską konkurencję.

BYD Dolphin Mini - cena

Cena BYD Dolphin Mini w Chinach zaczyna się od 69 800 yuanów, podczas gdy większy BYD Dolphin kosztuje od 99 800 yuanów. Przyjmując, że ceny zostaną przeniesione proporcjonalnie na rynek europejski, najmniejszy elektryk BYD-a powinien kosztować w Polsce od 98 600 złotych. To więcej w porównaniu do Dacii Spring (od 76 900 zł), ale mniej w zestawieniu z Fiatem 500e (od 130 900 zł za wersję z silnikiem 70 kW i baterią 23,8 kWh).

BYD Dolphin Mini - podsumowanie

BYD Dolphin Mini ma szansę zrewolucjonizować europejski rynek małych samochodów elektrycznych. Choć cena może być wyższa od niektórych konkurentów, zaawansowana technologia i solidne osiągi mogą przyciągnąć wielu klientów szukających nowoczesnego i ekologicznego środka transportu.


Minimalistyczne gadżety dla fanów EV

Moda na prąd - odkryj minimalistyczne koszulki i gadżety dla fanów samochodów elektrycznych. Noś koszulki i z dumą promuj elektromobilność.

Przejdź do sklepu
Motoelectro sklep z gadżetami

Powiązane artykuły: