BYD Dolphin Mini wkracza na europejski rynek ma艂ych elektryk贸w

4 min. czytania
aktualno艣ci, pojazdy
BYD wkracza na europejski rynek z nowym, elektrycznym modelem Dolphin Mini, kt贸ry ma sta膰 si臋 bezpo艣rednim konkurentem dla popularnych ju偶 Dacii Spring i Leapmotor T03. Nowoczesny design, zaawansowana technologia oraz obietnica przyst臋pnej ceny mog膮 uczyni膰 go jednym z najbardziej po偶膮danych ma艂ych samochod贸w elektrycznych. 

Czy chi艅ska marka podbije serca europejskich kierowc贸w i zrewolucjonizuje segment A? Przekonajmy si臋, co ma do zaoferowania BYD Dolphin Mini.

BYD Dolphin Mini wkracza na europejski rynek ma艂ych elektryk贸w

BYD intensywnie promuje sw贸j najnowszy model, BYD-a Seagull, kt贸ry w Europie zyska mi臋dzynarodow膮 nazw臋: BYD Dolphin Mini. Auto, maj膮ce zadebiutowa膰 na naszym kontynencie w przysz艂ym roku, ma by膰 bezpo艣rednim konkurentem dla Dacii Spring i Leapmotor T03, gdy偶 pozosta艂e konkurencyjne modele z tego segmentu rosn膮 w rozmiarach.

BYD Dolphin Mini - jakie s膮 r贸偶nice mi臋dzy wersj膮 chi艅sk膮 a europejsk膮? 

BYD Dolphin Mini, obecnie produkowany w Chinach, mierzy 3,78 metra d艂ugo艣ci i plasuje si臋 w segmencie A. Wersja europejska r贸偶ni膰 si臋 b臋dzie od chi艅skiego pierwowzoru, co ma na celu lepsze dostosowanie do wymaga艅 lokalnych rynk贸w.

BYD Dolphin Mini, Dacia Spring i Leapmotor T03 - chi艅ska dominacja w segmencie A

Ciekawym aspektem jest fakt, 偶e wszystkie trzy wspomniane modele - Dacia Spring, Leapmotor T03 i BYD Dolphin Mini - s膮 projektowane i produkowane w Chinach. Z tych trzech tylko Leapmotor T03 ma szans臋 na monta偶 w Polsce. Podczas gdy Dacia jest ju偶 obecna w Europie, Leapmotor i BYD Dolphin Mini pojawi膮 si臋 w ci膮gu najbli偶szych kilkunastu miesi臋cy.

BYD Dolphin Mini - nowoczesna technologia i zasi臋g

Najnowsza wersja BYD Dolphin Mini powstaje na platformie e-Platform 3.0 i korzysta z baterii LFP o pojemno艣ci 38,9 kWh, co pozwala na pokonanie 405 km wed艂ug chi艅skiej procedury CLTC. W praktyce, w trybie mieszanym, zasi臋g ten wynosi oko艂o 260 km, a wed艂ug standardu WLTP oko艂o 304 km. Istnieje r贸wnie偶 wersja z mniejsz膮 bateri膮 30 kWh i tym samym silnikiem o mocy 55 kW (75 KM).

BYD Dolphin Mini - bezpiecze艅stwo i koszty

W wywiadzie dla Auto Express, przedstawicielka BYD ujawni艂a, 偶e firma rozwa偶a obni偶enie koszt贸w zwi膮zanych z elektronicznymi systemami bezpiecze艅stwa, co mo偶e wp艂yn膮膰 na ni偶sz膮 cen臋 pojazdu, ale tak偶e na wynik w testach Euro NCAP (3-4 gwiazdki zamiast 5). By艂oby to wy艂amanie si臋 z dotychczasowej strategii chi艅skich producent贸w, kt贸rzy regularnie zdobywali 5 gwiazdek w testach bezpiecze艅stwa, przewy偶szaj膮c europejsk膮 i po艂udniowokorea艅sk膮 konkurencj臋.

BYD Dolphin Mini - cena

Cena BYD Dolphin Mini w Chinach zaczyna si臋 od 69 800 yuan贸w, podczas gdy wi臋kszy BYD Dolphin kosztuje od 99 800 yuan贸w. Przyjmuj膮c, 偶e ceny zostan膮 przeniesione proporcjonalnie na rynek europejski, najmniejszy elektryk BYD-a powinien kosztowa膰 w Polsce od 98 600 z艂otych. To wi臋cej w por贸wnaniu do Dacii Spring (od 76 900 z艂), ale mniej w zestawieniu z Fiatem 500e (od 130 900 z艂 za wersj臋 z silnikiem 70 kW i bateri膮 23,8 kWh).

BYD Dolphin Mini - podsumowanie

BYD Dolphin Mini ma szans臋 zrewolucjonizowa膰 europejski rynek ma艂ych samochod贸w elektrycznych. Cho膰 cena mo偶e by膰 wy偶sza od niekt贸rych konkurent贸w, zaawansowana technologia i solidne osi膮gi mog膮 przyci膮gn膮膰 wielu klient贸w szukaj膮cych nowoczesnego i ekologicznego 艣rodka transportu.


Powi膮zane artyku艂y: