Chińskie samochody elektryczne dominują w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

W 2023 r Euro NCAP przeprowadziło testy zderzeniowe 17 samochodów. Dziewięć z nich to chińskie pojazdy elektryczne, które stanowią ponad 50% ocenianych pojazdów.  Każdy oceniany samochód wyprodukowany w Chinach otrzymał pięć gwiazdek. Według E-NCAP chińskim producentom zależało na udowodnieniu swojego znaczenia dla europejskich nabywców. Osiągnęli ten cel. 

Chińskie samochody elektryczne dominują w testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

W 2023 r Euro NCAP przeprowadziło testy zderzeniowe dziewięciu chińskich modeli czterech marek: BYD Dolphin, BYD Seal, BYD Seal-U (Song Plus), BYD Tang, Xpeng G9, Xpeng P7, Nio EL7 (ES7), Nio ET5 i Smart # 3. Podkreślamy, że Smarta #3 można nazwać „chińskim samochodem”, ponieważ opiera się na architekturze SEA firmy Geely, wykorzystuje części od spółek zależnych Geely, a Geely produkuje go w Chinach.

Każdy chiński samochód poddany testom zderzeniowym Euro NCAP zdobył pięć gwiazdek. Warto dodać, że Nio ET5 został najbezpieczniejszym pojazdem przetestowanym przez Europejskie Stowarzyszenie w 2023 roku, wyprzedzając Volkswagena ID.7.

Przegląd wyników chińskich samochodów w testach Euro NCAP

Przyjrzyjmy się wynikom chińskich modeli w testach zderzeniowych od najwyższego do najniższego.

1. Nio ET5 - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

Nio ET5 okazał się najbezpieczniejszym chińskim pojazdem ocenionym przez Euro NCAP w 2023 r. Jest to wysokiej klasy elektryczny liftback z wymiennymi akumulatorami. W segmencie dorosłych pasażerów uzyskał 96%. Wydajność kategorii Dziecko wynosi 85%. Ten liftback uzyskał 83% w segmencie niechronionych użytkowników dróg. Natomiast kategoria Bezpieczeństwo czynne uzyskała 81%.

2. Smart #3 - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

Smart #3 został opracowany i wyprodukowany przez Geely, ale stylizowany przez Mercedes-Benz. To bardziej chińskie auto niż niemieckie. W teście zderzeniowym E-NCAP uzyskał 90% punktów w segmencie dorosłych pasażerów. Wynik w kategorii Dziecko wynosi 86%. Wyniki numeru 3 w segmencie niechronionych użytkowników dróg wynoszą 84%. Natomiast segment Safety Assist uzyskał 85%.

3. Nio EL7 (ES7) - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

Nio EL7 to średniej wielkości, wysokiej klasy SUV z wymiennym akumulatorem. W Chinach sprzedawany jest pod nazwą ES7. Jednak Nio zostało zmuszone do zmiany nazwy przez Audi, aby nie naruszyć interesów klientów Audi w Europie. EL7 uzyskał najwyższy wynik w segmencie dorosłych pasażerów z wynikiem 93%. W kategorii Dziecko uzyskał 85%. Ten SUV uzyskał 80% w segmencie niechronionych użytkowników dróg. Wynik Safety Assist wynosi 78%.

4. BYD Dolphin - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

BYD Dolphin został wprowadzony na rynek europejski w 2023 roku. Europejska wersja BYD Dolphin różni się od krajowej. Jest większy i wyposażony w większy akumulator oraz mocniejszy silnik elektryczny. BYD Dolphin uzyskał 89% w kategorii dorosłych pasażerów. W segmencie Dziecko uzyskał 87%. Segment niechronionych użytkowników dróg - 85%. W kategorii Asystent Bezpieczeństwa uzyskał 79%.

5. BYD Seal - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

BYD Seal został wprowadzony na rynek w Europie we wrześniu 2023 r. Podkreślmy również, że niedawno pojawiła się w Ameryce Północnej, aby konkurować z Teslą Model 3.  Seal uzyskał najwyższy wynik w kategorii Dorosły pasażer z wynikiem 89%. W segmencie Child Occupant uzyskał 87%. W kategorii Niechronieni Użytkownicy Drogi Pieczęć uzyskała 82%. I uzyskał 76% w segmencie Safety Assist.

6. BYD Seal-U (Song Plus) - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

BYD Seal-U to nowy SUV dla Europy, który wejdzie na rynek w 2024 roku. Został zaprezentowany europejskim entuzjastom motoryzacji na targach IAA Mobility 2023 w Niemczech. W Chinach sprzedawany jest pod nazwą Song Plus EV. Seal-U uzyskał 90% punktów w segmencie pasażerów dorosłych. W kategorii Child Occupant uzyskał 85%. Segmenty „Wrażliwi użytkownicy” i „Asystent bezpieczeństwa” przyniosły firmie Seal-U odpowiednio 83% i 77%. Euro NCAP podkreśliło, że SEAL-U zdobył komplet punktów za motocyklowe AEB.

7. Xpeng P7 - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

Xpeng P7 to chiński elektryczny sedan wprowadzony w Europie w 2023 roku. W rzeczywistości jest to odnowiona wersja modelu, który jest sprzedawany w Chinach jako P7i. Uzyskał najwyższy wynik w segmencie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów – 87%. Otrzymał również identyczny wynik 81% w kategoriach dzieci i niechronionych użytkowników dróg. W segmencie systemów wspomagających bezpieczeństwo Xpeng P7 uzyskał 78%.

8. BYD Tang - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

BYD Tang jest w sprzedaży w Norwegii od 2021 r., a w pozostałych krajach Europy od 2022 r. W teście zderzeniowym Euro-NCAP uzyskał pięć gwiazdek, uzyskując identyczny wynik 87% w segmentach pasażerów dorosłych i dzieci. Ten SUV uzyskał 80% w segmencie niechronionych użytkowników dróg i 73% w segmentach Safety Assist. E-NCAP nazwał go stabilnym, pięciogwiazdkowym wykonawcą.

9. Xpeng G9 - wyniki testów bezpieczeństwa Euro NCAP 2023

Xpeng G9 został wprowadzony na rynek europejski we wrześniu. Niedawno przeszedł testy zderzeniowe przeprowadzone przez Euro-NCAP, zdobywając pięć gwiazdek. Najwyższy wynik uzyskał w kategoriach osób dorosłych i dzieci – 85%. Osiągnął także 78% zarówno w segmencie niechronionych użytkowników dróg, jak i systemów wspomagających bezpieczeństwo. Z komunikatu prasowego Euro NCAP wynika, że ​​G9 ogólnie spisał się dobrze, z wyjątkiem małego manekina kierowcy, który „płynął na łodzi podwodnej” w teście pełnej szerokości.

Xpeng G9 - wyniki testów
  • Bezpieczeństwo dorosłych: 85%
  • Bezpieczeństwo dzieci: 85%
  • Niechronieni użytkownicy dróg: 78%
  • Systemy wspomagające bezpieczeństwo: 78%

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo dorosłych, Nio ET5 okazał się najlepszym z dziewięciu chińskich samochodów ocenionych przez Euro NCAP w 2023 r. BYD Dolphin, Seal i Tang zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa dzieci. BYD Dolphin ma najlepszy wynik spośród dziewięciu chińskich samochodów w segmencie niechronionych użytkowników dróg. Natomiast Smart 3 najlepszy pod kątem systemu Safety Assist.


Źródło: https://www.euroncap.com/en

Powiązane artykuły: