Nowy Hyundai Inster wkracza na europejski rynek, oferując to, czego wielu kierowców wypatruje od dawna - przystępny cenowo samochód elektryczny z prawdziwego zdarzenia. Z zasięgiem przekraczającym 370 kilometrów, zaawansowanym zawieszeniem i ceną startową 103 900 zł, ten kompaktowy crossover może zrewolucjonizować segment miejskich elektryków. Co sprawia, że najmniejszy elektryk w gamie Hyundaia przyciąga tyle uwagi i czy rzeczywiście warto rozważyć jego zakup? Sprawdzamy szczegóły techniczne, analizujemy wyposażenie i porównujemy z konkurencją.
Spis treści – czego dowiesz się z tego artykułu?
- Jakie są ceny Hyundai Inster w różnych wariantach?
- Jakie parametry techniczne oferuje nowy model?
- Jak wypada na tle konkurencji?
- Dla kogo jest przeznaczony ten samochód?
- Czy warto rozważyć zakup z programem Mój Elektryk 2.0?
Dzisiaj odbyła się polska premiera Hyundai Inster. Hyundai ujawnił ceny, za podstawowy wariant zapłacimy 103 900 zł.
Model oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia oraz w wariancie „Cross”, który wyróżnia się bardziej terenowym wyglądem. Hyundai Inster Cross z większą baterią wyceniono na niespełna 140 000 zł.
Miejskie samochody elektryczne zyskują coraz większą popularność w Europie. Najnowsza propozycja Hyundaia - model Inster - może okazać się przełomem w segmencie małych elektryków, łącząc przystępną cenę z zaawansowaną technologią i praktycznością.
Hyundai Inster - kiedy w Polsce?
Oficjalna polska premiera Instera odbędzie się 11 grudnia. Znamy cenę Hyundai Inster w Polsce - zaczyna się od 103 900 zł przed dopłatą w podstawowej wersji, zatem jeśli wejdzie program mój Elektryk 2.0, to cena Hyundai Inster wyniesie 63 900 zł. To sprawia, że Hyundai Inster będzie jednym z najtańszych samochodów elektrycznych w Polsce.
Hyundai Inster - ceny w Polsce i warianty wyposażenia - przypuszczenia
Hyundai podczas polskiej premiery podał ceny Hyundaia Instera, malucha segmentu A. Model Hyundai Inster Standard Range z baterią o pojemności 42 kWh kosztuje 103 900 zł za bazowy wariant i od 118 900 złotych za wersję 49 kWh.
Ten SUV to ciekawa propozycja w segmencie pomiędzy A a B. Przy długości 3,82 m i wyjątkowo dużym rozstawie osi wnętrze zaskakuje przestronnością. Miejsca jest naprawdę sporo – więcej niż w wielu autach segmentu C, a nawet niektórych limuzynach z segmentu D.
Mimo segmentu A ilość miejsca w samochodzie i nad głową jest dużo, są również zastosowane sprytne rozwiązania, takie jak składane na płasko fotele (idealne do spania), system V2L umożliwiający oddawanie prądu z mocą do 3,6 kW, przesuwana tylna kanapa (pozwalająca regulować pojemność bagażnika od 280 do 350 litrów), a także bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto.
W konfiguratorze mamy do wyboru dwie wersje tapicerki oraz aż 10 kolorów nadwozia, w tym trzy matowe.
Pod maską do wyboru są dwa silniki o mocy 97 i 115 KM, współpracujące z bateriami o pojemności 42 kWh (305 km zasięgu WLTP) lub 49 kWh (370 km zasięgu WLTP). Obie wartości dotyczą pojemności netto. Auto obsługuje szybkie ładowanie DC z mocą do 85 kW oraz ładowanie AC dzięki pokładowej ładowarce o mocy 11 kW. Maksymalna prędkość wynosi 150 km/h.
Hyundai Inster - specyfikacja techniczna i osiągi
Hyundai Inster z baterią o pojemności 42 kWh oferuje deklarowany zasięg WLTP wynoszący 327 km na 15-calowych stalowych felgach. Ta wersja, oznaczona jako Hyundai Inster Standard Range, jest wyposażona w silnik o mocy 71 kW (97 KM) i przyspiesza do 100 km/h w 11,7 sekundy. Z kolei wariant z większą baterią 49 kWh zapewnia lepszą dynamikę, osiągając 100 km/h w 10,6 sekundy.
Napęd i zasięg
- Standard Range (42 kWh):
- Moc silnika: 71 kW (97 KM)
- Zasięg WLTP: 327 km
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 11,7 s
- Maksymalna moc ładowania: 73 kW
- Long Range (49 kWh):
- Moc silnika: 85 kW (116 KM)
- Zasięg WLTP: 370 km
- Maksymalna moc ładowania: 85 kW
Wymiary i praktyczność
Inster, mimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych (długość 3,83 m, rozstaw osi 2,58 m), oferuje zaskakująco przestronne wnętrze. Konstruktorzy zadbali o ergonomię i funkcjonalność kabiny, która przypomina standard znany z poprzednich generacji Toyoty Yaris.
Do wyboru będzie około 10 kolorów lakieru, w tym cztery w wykończeniu matowym. Wszystkie siedzenia w aucie można złożyć na płasko, co pozwala zmieścić materac o wymiarach 2 x 1 metra.
Hyundai Inster - innowacje techniczne
Warto podkreślić zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi w obu wariantach modelu Hyundai Inster - rozwiązania nieczęsto spotykanego w segmencie A. Przekłada się to na znacznie lepsze właściwości jezdne, szczególnie podczas pokonywania nierówności w zakrętach, co wyróżnia Instera na tle konkurencji, takiej jak Dacia Spring.
Dla kogo jest Hyundai Inster?
Model ten wydaje się idealnym wyborem dla:
- Mieszkańców miast szukających ekonomicznego środka transportu
- Rodzin potrzebujących drugiego samochodu do codziennych dojazdów
- Osób ceniących ekologiczne rozwiązania bez kompromisów w zakresie komfortu
- Kierowców zainteresowanych przesiadką na elektromobilność w rozsądnej cenie
Hyundai Inster - konkurencyjność i pozycjonowanie rynkowe
Hyundai Inster zajmuje interesującą pozycję w segmencie małych elektryków. Cena bazowa może początkowo wydawać się wysoka jak na auto segmentu A, to po uwzględnieniu dofinansowania i porównaniu specyfikacji technicznej z konkurencją, okazuje się bardzo atrakcyjną propozycją.
Hyundai Inster oferuje więcej przestrzeni, lepsze właściwości jezdne i nowocześniejsze rozwiązania techniczne niż bezpośredni konkurenci.W segmencie małych samochodów elektrycznych Hyundai Inster wyróżnia się zaskakującym połączeniem nowoczesnych rozwiązań technicznych i zoptymalizowanej przestrzeni. Z baterią o pojemności do 49 kWh oraz zasięgiem sięgającym 370 km według cyklu WLTP, model ten bezpośrednio konkuruje zarówno z miejskimi autami elektrycznymi, jak i z klasycznymi pojazdami segmentu A.
Mocne strony na tle konkurencji
Kluczowym atutem Instera jest zastosowanie wielowahaczowego zawieszenia tylnej osi - rozwiązania rzadko spotykanego w tej klasie pojazdów. To techniczne udoskonalenie przekłada się na znacznie lepszą charakterystykę jazdy niż u konkurentów, szczególnie w zakrętach i na nierównościach. W połączeniu z mocą do 116 KM w wersji Long Range, Inster oferuje dynamikę jazdy nietypową dla swojego segmentu.
Hyundai Inster - cennik
Cenowo Hyundai pozycjonuje Instera w interesujący sposób:
- Wersja podstawowa (42 kWh) - od 103 900 zł
- Wariant Long Range (49 kWh) - od 118 900 zł
- Wersja topowa - do 148 100 zł
Po uwzględnieniu dopłat z programu Mój Elektryk 2.0, cena bazowa może spaść nawet do 63 900 zł.
Pozycjonowanie rynkowe
Inster zajmuje niszę między tradycyjnymi miejskimi autami elektrycznymi a kompaktowymi crossoverami. Jego pozycjonowanie sugeruje, że Hyundai celuje w świadomych technologicznie klientów, którzy cenią sobie:
- Nowoczesne rozwiązania techniczne
- Wysoki poziom bezpieczeństwa
- Ekonomiczną eksploatację
- Praktyczność w warunkach miejskich
Model może szczególnie zainteresować dotychczasowych użytkowników BMW i3, szukających nowszej alternatywy w zbliżonym segmencie cenowym.
Potencjał rynkowy
Choć polski rynek tradycyjnie preferuje większe samochody (segment D lub C/D), Inster ma szansę znaleźć swoją grupę odbiorców jako:
- Drugi samochód w rodzinie
- Auto do codziennych dojazdów miejskich
- Pojazd firmowy dla małych przedsiębiorstw
- Ekonomiczny środek transportu dla świadomych ekologicznie kierowców
Bezpośredni konkurenci Hyundai Inster w segmencie małych elektryków:
- Dacia Spring
- Cena: od około 99 900 zł
- Zasięg: do 230 km WLTP
- Moc: 45 KM (wersja podstawowa)
- Główna różnica: Inster oferuje lepsze osiągi i wyższą jakość wykonania
- Fiat 500e
- Cena: od około 135 000 zł
- Zasięg: do 320 km WLTP
- Moc: do 118 KM
- Główna różnica: Inster oferuje więcej przestrzeni przy niższej cenie
- Renault Twingo E-Tech Electric
- Cena: od około 125 000 zł
- Zasięg: do 215 km WLTP
- Moc: 82 KM
- Główna różnica: Inster ma znacznie lepszy zasięg
- Smart #1
- Cena: od około 189 000 zł
- Zasięg: do 420 km
- Moc: do 272 KM
- Główna różnica: Inster jest tańszy, choć oferuje mniejsze osiągi
- Opel Corsa-e
- Cena: od około 159 900 zł
- Zasięg: do 357 km WLTP
- Moc: 136 KM
- Główna różnica: Inster oferuje lepszy stosunek ceny do możliwości
Hyundai Inster plasuje się w środkowym segmencie rynku małych elektryków, oferując więcej niż budżetowa Dacia Spring, ale mniej niż premium Smart #1. Jego główną przewagą jest połączenie dobrego zasięgu, nowoczesnej technologii i rozsądnej ceny po dopłatach.
Cena Hyundaia Instera staje się jeszcze bardziej atrakcyjna, gdy weźmiemy pod uwagę dostępne dopłaty (Mój Elektryk 2.0) i bonusy. W podstawowej wersji, po odliczeniu wszystkich możliwych ulg, jego koszt wynosiłby 63 900 zł.
Hyundai Inster 2024 - podsumowanie
Hyundai Inster jawi się jako przemyślana propozycja dla osób poszukujących miejskiego elektryka. Łączy w sobie kompaktowe wymiary zewnętrzne z przestronnym wnętrzem, oferuje przyzwoite osiągi i zasięg, a także wyróżnia się zaawansowanym zawieszeniem.
Przy uwzględnieniu dostępnych dopłat, staje się jedną z najbardziej konkurencyjnych propozycji w swoim segmencie. Oficjalna polska premiera modelu zaplanowana jest na 11 grudnia 2024 roku, kiedy poznamy dokładne ceny i specyfikacje dla naszego rynku.